חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2014, עמוד ראשי

שיקום האנדרטה לזכרו של מוחמד אבו-חדיר

11 ביולי 2014

שלשום (09/07) הושחתה ע"י אלמונים אנדרטה שהוקמה במקום הירצחו של מוחמד אבו-חדיר ע"י תושבי מושב בית זית. אתמול (10/7), כבר עלינו חברי תנועת דרור-ישראל וחניכי תנועת הנוער העובד והלומד למקום על מנת לשקם את האנדרטה וקיימנו טקס סמלי במקום.

האנדרטה לזכר אבו חדיר לאחר שהושחתה
האנדרטה לזכר אבו חדיר לאחר שהושחתה

הנער, מוחמד אבו-חדיר, נרצח באופן אכזרי ע"י קבוצה של צעירים יהודיים ונשרף ביערות ירושלים. הרצח הנורא זיעזע רבים מהחברה הישראלית כולל את תושבי בית זית, אשר הקימו במקום הרצח אנדרטה, גל-עד של אבנים לזכרו של מוחמד ז"ל.

כפי שהתפרסם בכל התקשורת שאלמונים הגיעו בלילה והשחיתו את האנדרטה הצנועה. האנדרטה מורכבת מאבנים כבדות כך שברור שהמעשה היה מתוכנן ודרש מאמצים של כמה אנשים.

משקמים את האנדרטה לזכר מוחמד אבו חדיר
משקמים את האנדרטה לזכר מוחמד אבו חדיר

בעקבות הפרסומים, החליטו בתנועת דרור ישראל ובתנועת הנוער העובד והלומד לשלוח משלחת למקום האנדרטה על מנת לשקמו ולקיים טקס קצר שיכבד את המקום.

אנדרטה

חברי המשלחת סידרו מחדש את הגל-עד והניחו זרים בשם התנועות. בטקס התייחסו החברים לספר "תורת  המלך", ספר התרת הדם מבית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי אשר ביניהם מהווה בסיס רעיוני לרצח הגזעני והנפשע של מוחמד. בנוסף, הקריאו קטעים שנכתבו ע"י אזרחים למשפחת חדיר ושרו מספר שירים.

כתבות נוספות