לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2019, כללי

סחר הוגן בחיפה

23 ביולי 2019
נקודה

רז פרוגל, בן 23 מגרעין "מצפן" התחיל את דרכו בתחום הסחר ההוגן בגיל 16, כשהבין שתהליך היצור של דברים רבים שמשתמשים בהם ביום יום, כולל בתוכו ניצול ועבודה בתנאים מסוכנים. בעקבות זאת הוא החליט שהוא לא מוכן להשתתף בזה. לקח כמה זמן והוא הבין שיש אלטרנטיבה – למצוא מוצרים שנושאים את תווית הסחר ההוגן, המבטיחים שמוצרים שקונים לא ניצלו אנשים בתהליך היצור.

התאגדות של צרכנים

סחר הוגן-תו הנמצא על מוצרים ומבטיח שהם יוצרו לאורך כל שרשרת הייצור ללא ניצול של בני אדם, עבדות, עבודת ילדים וכדומה ויוצרו בתנאים בטיחותיים לעובדים. התו בא לתת מענה לכל אותם מוצרים כמו קפה, קקאו ותה שאנחנו צורכים ביום יום שמגיעים ממדינות עולם שלישי ובהם מדווח מספר רב של מקרי ניצול בשנה.

"סחר הוגן חיפה" הוא פרויקט שקם במטרה לקדם צריכת מוצרי סחר הוגן בישראל. הפרויקט הוא חלק מפרויקט ערי סחר הוגן הבינלאומי. עיר סחר הוגן-פרויקט שנעשה בלמעלה מ2000 ערים בעולם ומטרתו שינוי הרגלי הצריכה של הצרכנים בעיר לצריכה אתית. עיר סחר הוגן זה מעמד שעיר מקבלת לאחר שהיא עומדת ב5 קריטריונים: החלטה של העירייה, עסקים שמחזיקים מוצרים בסחר הוגן, ארגונים ובתי ספר סחר הוגן, תקשורת ואירועים. כאשר לכל קריטריון יש מדד של עמידה בו.

סחר הוגן בכאן 11

עם פלאיירים על סחר הוגן שמפוזרים בכל פינה, הבית של גרעין מצפן הוא ללא ספק המטה לקידום סחר הוגן בישראל. גרעין מצפן מציע רעיונות, מגיע למפגשים, משתף פעולה ואפילו הוסיף על הקפה הרגיל-קפה בסחר הוגן.

לעשייה הזאת מצטרפים עוד ועוד חברים מהתנועה בחיפה והסביבה, וגם עוד חברים מהעיר, הייתה כבר הכשרת פעילים ומתוכננים אירועים וחבירה לאירגונים נוספים שמקדמים רעיונות דומים.

הכשרת פעילים

 

לצפיה בכתבה מYNET:

קו כחול

כתבות נוספות