חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2016, עמוד ראשי, תרבות ויצירה

רוג'ום – תכנית צעירים לשינוי חברתי

25 ביולי 2016

רוג'ום: מסמנים את השביל יחד

בתכנית רוג'ום מחפשים צעירים רבים במשותף דרכים חדשות לעצמם ולסביבתם מתוך תחושה שהדרכים המקובלות של הכלכלה והחברה כבר אינן רלוונטיות להם ומובילות למבוי סתום. באמצעות למידה משותפת, שיחה ומפגש הם מנסים לסמן יחד דרכים אחרות לחיי יחיד וחברה. התכנית, שהחלה לפני כשנתיים, מתרחבת: בחודשים האחרונים נערכו סופי שבוע פתוחים במקומות רבים בארץ לקראת אירוע השיא בקיץ. סמינר פסטיבלי אינטנסיבי של שבוע ימים בצפון הארץ.  סופי השבוע המיוחדים התקיימו בתל אביב ובירושלים, בחיפה, מצפה רמון, תל חי ובאר שבע – מאות צעירים כבר נחשפו לאחת התכניות הכי מעניינות ורלוונטיות לצעירים היום בישראל – רוג'ום.

 

בקיץ האחרון, בקיבוץ רביד שבצפון, התכנסו עשרות צעירים וצעירות שהחליטו לעצור את שגרת חייהם לשבוע, כדי לדבר על החיים שלנו, בני דור ה-Y כאן בארץ. בין לבין מעגלי הלמידה, בהפסקות ובטיולים, בשהות המשותפת נוצרה אינטימיות מיוחדת וחברות עמוקה בין המשתתפים. ישבנו יחד, למדנו וצחקנו, וניסינו לבחון מזוויות שונות את השאלות המסעירות ביותר, האישיות ביותר ומסתבר, שגם החברתיות ביותר של הדור שלנו. איך משפיעים עלינו כלכלת השוק והשינויים בעולם העבודה? מהם מרכיבי הזהות שלנו? מה מחבר בין אנשים בכלל ובינינו בפרט? איך ניתן להתגבר על הבדידות? מה מכילה הבחירה לחיות כאן במדינת ישראל? האם ישנן חלופות לדרכי החיים הקיימות? לשאלות הללו ניסינו, במשותף, לתת תשובות ואף בחלקן הצלחנו והחברות הפכה לשותפות.

הסמינר ההוא היווה את יריית הפתיחה. לאחרונה בחרו המשתתפים להפוך בעצמם ליוצרי התכנית ולהקים יחד רשת של קבוצות וקהילות עבור צעירים במקומות שונים ברחבי הארץ ולקיים  סופי שבוע פתוחים אליהם הזמינו חברים ומתעניינים להצטרף למהלך של סימון דרך משותפת. תהליך של יצירה ובנייה, של שיתוף בידע צבור, יצירת כר להגשמת חלומות ויוזמות, שיצטרף לעשרות המסגרות, התנועות החברתיות והארגונים האזרחיים, שלאיטם יוצרים חלופה בת קיימא, שמבקשת ליצור תקווה ועתיד לדור שלנו ולבאים אחריו כאן בארץ.

הנה כמה מילים של משתתפת רוג'ום במעמד סיום הסמינר

"חוויה של מפגש עם אנשים שיוצרים שיח שהוא לא ציני, שיח של חלום וחזון, ובעיקר המקום שמאפשר לחשוף תחושות של חיפוש כיוון ושאילת שאלות וזה הקסים אותי. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן הרגשתי שאני רוצה להשתייך,  להיות חלק מהאנשים שמסביבי"., מספרת תמר שהשתתפה ברוג'ום האחרון, "הנוכחות של כל אחד והמפגש – גם הצוות וגם המשתתפים יצר משהו מעבר לכל ציפייה שלי, האנרגיה הנעימה שמאפשרת ומקבלת מעניקה מקום לחלום יחד בלי להתבייש, לצחוק, להתרגש, להיזכר למה אנחנו בכלל חיים פה, האור הזה שכולנו יכולים להפיץ יחד".

.
"אולי זה יקח לנו זמן למצוא את הכיוון שלנו אבל אני מאמינה ביכולת שלנו ליצור.
כשהדברים באים מבפנים לא צריך לעשות הרבה והם יתחילו ללכת רק צריך לעזור להם למצוא אחד השני ולהתאחד. רוג'ום העניק לי את החופש לעצור, להתבונן במראה ולחשוב האם זה מה שאני רוצה, למה אני נמצאת איפה שאני כיום, טוב לי? יש משהו אחר שהייתי רוצה להיות בו?
מודה שכבר בשיחת פתיחה התשובות לשאלות פשוט פרצו ממני בצעקה החוצה, אז כן אני שיניתי את המסלול שלי. ואני מפחדת אבל מרגישה שעזרתם לי לחזור לעצמי".

תכנית רוג'ום פותחת את שעריה ומזמינה כל צעיר וצעירה סקרניים המעוניינים להגיע לרוג'ום בקיץ הקרוב  ולסמן יחד  דרך חדשה. 

 

סמינר רוג'ום הבא בתאריכים 14-19/9/2016 לפרטים נוספים: רוג'ום בפייסבוק

13466086_482818488590079_166881519332637213_n

 

כתבות נוספות