לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2012

עצרת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל

10 בספטמבר 2012
נקודה

מתוכננות שתי עצרות לרבין

כתב: אסף ליברמן גל"צ

מבט על לוח האירועים של כיכר רבין לשבועות הקרובים מגלה שני אירועים, שבוע אחרי שבוע, תחת הכותרת: "עצרת הזיכרון לרבין". זו לא טעות. השנה החליטו תנועות הנוער, החולצות הכחולות, לקרוא תיגר על העצרת המסורתית כדי "לחדד את המסר". כעת כל אחד מהמחנות מנסה לשכנע את הציבור להגיע לעצרת שלו.

כבר שנים שבעצרות הזכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין אפשר לשמוע את כינוי הלעג "פסטי-רבין". הטענה היא שהאירועים הללו כוללים בעיקר שירים, דגלים, שלטים ובין אלה לאלה מעט דברי הלל על האיש ופועלו.

יעלה קרלינסקי, שהייתה בת 17 בליל הרצח, ראתה לאורך השנים איך האירוע בכיכר הולך ומאבד משמעות. "בשנים האחרונות העצרת מתמקדת באיש רבין, שלטעמי היה אדם גדול, אך לא צריך להיות ממצביעיו בשביל להגיד – 'סליחה, עד כאן'", היא אומרת, "כבר שנים לוקחים מקום שאפשר לכנס בו את כל מי שנשמת הדמוקרטיה באפו, אבל הציבור לא מגיע. אנחנו רוצים לחדד את המסר".

חבריה של יעלה, לובשי החולצות הכחולות מתנועות הנוער השונות, מראים כבר שנים נוכחות רבה מאוד בכיכר. לעיתים הם ממש הרוב בעצרות הללו. כך התגבשה קואליציה שמבקשת לחדד את המסר: להשמיע אמירות נחרצות יותר נגד אירועי "תג מחיר" למשל, או נגד גילויי גזענות מצד רבנים.

אל הנוער העובד והלומד ומחנות העולים חברו גם אישים בולטים בקרב המחאה החברתית, כמו הפרופסור יוסי יונה. המחנה הזה שריין את הכיכר ל-27 באוקטובר, ערב יום הזיכרון הממלכתי לרבין. שבוע אחר-כך, שלושה בנובמבר, תהיה העצרת הממוסדת, אותה מפיק כבר שנים חמי סל.

סל באמת ובתמים אינו מבין את הצורך לפצל את העצרת, אך מנגד לא הצליח להגיע להסכמות עם נציגי החולצות הכחולות על שיתוף פעולה. "מי שרוצה לפלג את העצרת טועה ומטעה. העצרת לפני שנה הייתה פוליטית, וגם השנה תיערך עצרת תחת הכותרת 'כן לשלום, לא לאלימות'", הוא אומר.

כמו שזה נראה עכשיו, לקראת ארבעה בנובמבר השנה יהיו שתי עצרות, שבוע אחרי שבוע, בקרב על מורשת רבין.

מוזמנים להצטרף בדף אירוע העצרת המרכזית בפייסבוק בתמונה או בקישור:

http://on.fb.me/NVzyF2


קו כחול

כתבות נוספות