חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2014

"עָרוּ עָרוּ – עַד הַיְסוֹד בָּהּ"

22 בדצמבר 2014

כל המתבוננת בימים אלו במעשיהם של חלק ממנהיגינו שואלת את עצמה בוודאי מה מטרתם ומה ההיגיון שבמעשיהם.

הנה תובעים כמה מהם לערער את הסטטוס קוו בהר הבית ובכך קוראים תיגר על כמיליארד מוסלמים ברחבי העולם. אחרים סונטים במעצמה הגדולה והחזקה בעולם, ארצות הברית, משל הייתה אחרונת המדינות הבזויות בעולם (ראה מצבה של ברה"מ לשעבר, בימים אלו, מול ארה"ב) . ובכן, האם אינם מפחדים שמלחמה גדולה תפרוץ? מלחמה שבה חלילה תינגף ישראל או תיחלש עד מאוד? התשובה היא לא, הם אינם חוששים מכך, להפך: הם כמהים לכך.

331136pic_C
לערער את הסטטוס קוו בהר הבית ובכך קוראים תיגר על כמיליארד מוסלמים ברחבי העולם.

בעליית גג בבודפשט, מסתתר מפני הצורר הנאצי לאחר שנמלט על נפשו מסלובקיה, כתב הרב יששכר שלמה טייכטל את ספרו "אם הבנים שמחה". בשעה שמיליונים מבני עמנו נשחטים על פני אירופה כולה, עשה הרב טייכטל בספרו את חשבון נפשו והגיע למסקנה כי כל העונשים הנוראים שבאו על עם ישראל מקורם בחטא אחד: חוסר הרצון לשוב לארץ ישראל ולחזור לימי העצמאות היהודית. מעומק תפיסתו החרדית עושה הרב טייכטל את הפיכת הלב וכותב: "אפילו רבנים ורביים וחסידים – לזה יש רבנות טובה, ולזה אדמו"רות טובה, ולזה עסק טוב או פאבריק טוב או משרה טובה ונכבדה עם סיפוק גדול, אשר מורא עלה על ראשם – אם ילכו לארץ ישראל יתרופף מצבם… ואנשים אלה המה משוחדים על ידי הנגיעה הזו הטמונה עמוק בלבם". ועוד: "דְבימי עזרא אלו שישבו בשלווה בגולה לא הלכו עמו, רק העניים והמדוכאים עלו עמו… דְעזרא שלח איגרות לכל ערי הגולה שיעלו אתו לארץ ישראל… והשיבו: שבו אתם בירושלים הגדולה ואנחנו נדור פה בירושלים הקטנה, כי היו חשובים מאוד בעיני השרים והערלים, והיו עשירים גדולים וישבו בשלום ושלווה". כמה סמלי הדבר כי דווקא בכנסת ישראל בתאריך 23/12/2013 אמר הרב אייכלר את הדברים הבאים: "הציבור החרדי חש מחנק באופן כזה שאולי הוא ישקול לוותר על האזרחות הישראלית".

65
אם הבנים שמחה מאת הרב שלמה טייכטל

השמעתם פעם צרפתי מסביר לכם באותות ובמופתים כי אם תיפול צרפת תמיד תהיה להם לצרפתים חלופה בגולה? ודאי שלא. יש רק עם אחד בעולם שהחלופה לעצמאותו חיה בו בעוצמה מעוררת פלצות שכזו – העם היהודי בישראל. מניין נובעת אפוא חלופת הגולה? מעיין נביעתה טמון עמוק במערכה שעדיין לא נסתיימה, והיא חיה וקיימת בנפש העם. בעיני חלק (כולי תקווה שהוא חלק קטן) מרבני הציבור הדתי-לאומי, הפחד מפני ההתבוללות בישראל הופך את הגולה לאפשרות נחשקת, שהרי ההלכה היהודית היא למיעוט רבני זה ארץ ומכורה כאחת. בה ישב ואותה יעבוד באין לו ארץ בשר ודם תחת רגליו. לכן אין בלב המנהיגים השועים לרבנים אלו כל מורא, וחלקם אף איננו מבין את מטרתם הסופית, והם כחומר ביד היוצר המציע לדוגמה להכריז מלחמה על ארה"ב. רבניהם מוכנים לסכן את קיומה של ישראל ולהטילה למערכה נוראה. לא ההיגיון הציוני דובר מלבם, אלא היגיון אחר אשר הביא על עם ישראל חורבנות אין סוף, שמד והשמדה.

בנקודה זו ראוי לציין כי רבים סבורים שרוב הציבור האמוני בישראל מאמין שהחרבת אל-אקצה ופתיחת מלחמת גוג ומגוג יקרבו את ביאת המשיח, ולא היא! את האמונה זו זורעת האליטה, קרי המיעוט הרבני, אשר בדומה לשבתאי צבי מבטיח גאולה בתחכום רב ונוטע בלב המאמינים תפיסה שאת סופה אין בְּנֵי עֲלִייה אלו מספרים להם, לציבורם הרחב. האם מלחמת חורמה שאחריתה יכולה להיות תבוסה, תביא לידי התאסלמות צאן מרעיתם בדומה למקרה שבתאי צבי בשל שבר אמוני נורא? על כך אין מקרבי הקצים הללו משיחים עם עמך הפשוטים המשמשים אותם כהדום לתכניותיהם הרות הגורל. ועוד, אלה הטוענים כי טיעון זה איננו רציני היות והתבוללות בתפוצה היהודית הגדולה בעולם, ארצות הברית, היא כה גדולה עד כי לא ייתכן כי אדם רציונלי יחשוב כי חורבן ישראל ו"הקמת" הגולה מחדש יביאו בנתונים הנוכחיים לפריחת העם היהודי –אינם מבינים כי השאלה המספרית אינה טורדת את מנוחתם של רבנים אלו. העם היהודי מנה עשרה אחוזים מהאימפריה הרומית, וכבר שם נמצאה הדרך להקטינו. במאה ה-18 מנו היהודים בעולם כמיליון וחצי נפש ויכול היה פשוט להיעלם. עניינם של אלה (הרבנים) אינו במספר. גם אם יישארו מאה יהודים בכל העולם, אבל הם יהיו יהודים לשיטתם, שלא לומר לפי הארגון הפנימי וההיררכיה שהם מבקשים – הם יעשו זאת ובחפץ לב. קרי יקטינו את העם היהודי עד למיזעיר ובלבד ששלטונם יימשך, קרי שהמבנה הסוציולוגי בו הם שולטים אלפי שנים מאז הפרושים יימשך בכל מחיר.

שבתאי צבי
שבתאי צבי

לאלה מצטרפת חבורה נוספת. זו חבורת בעלי ההון האוניברסליים שגם להם אין כברת אדמה תחת רגליהם. הכסף הוא הקרקע שעליה יהלכו, וכדור הארץ כולו הוא מולדתם. כדבריו של ורנר זומברט, כלכלן וסוציולוג גרמני: "הם הפיחו רוח חיים בקפיטליזם המודרני, ביוזמה, בתנופה, במושגים ובמטרות. הם היו בעלי המונופולין על כל המסחר הבין-לאומי, בדברי מותרות, במשי, באבנים יקרות… המתווכים בין המזרח הרחוק למערב… בהיותם אלמנט נייד, מנוסה, מאוים, בעל קשרים עולמיים – ראש הקורספונדנציה… סוללי הדרך לקולוניאליזם המודרני ולהתיישבות החדשה בדרום אמריקה ובצפונה… בכל מקום שאליו הגיעו פליטי ספרד ופורטוגל מוצאים צמיחה ושגשוג, הולנד, אנגליה… היהודים הם השאור שבעיסה, החוליה המובילה לעוצמתן הכלכלית של מושבות צפון אמריקה, בזכות השילוש המפורסם: (1) מטעים, סוכר, רום – (2) מסחר העבדים – (3) מטעי הכותנה… הריהם ארוגים בחוט של זהב במרקם הכלכלי של תולדות כלכלת אמריקה".

ראייה חודרת וחדה זו לא הייתה רק נחלתו של זומברט שהיה ליברל וממחברי החוקה של רפובליקת ויימאר, אך עם עליית הפאשיזם בגרמניה ניסה להתקרב אליהם כרוב הגרמנים "הטובים" (אכן אישיות שנויה במחלוקת). השקפה זו הייתה גם נחלתו של בנימין זאב הרצל, אבן השתייה של התנועה הציונית אשר בנאומו למשפחת רוטשילד אמר:

חמשת האחים לבית רוטשילד
חמשת האחים לבית רוטשילד

"[…] האשראי אשר לכם הוא עצום, מבהיל. הוא מקיף מיליארדים רבים

ובזה הסכנה…סכנה לכם כמו לכל הארצות, לכל העולם. רכושכם – דומה למגדל. המגדל הולך וגדל: אתם מוסיפים לבנות. אתם מוכרחים להוסיף ולבנות – וזה מחריד: ומפני שאינכם יכולים לשנות את חוקי הטבע, מפני שהנכם משועבדים לחוקי הטבע, מוכרח המגדל להישבר באחד הימים. אם מתוך עצמו, ואז יהרוס כל אשר מסביבו, או שיהרסוהו בכוח מבחוץ. על כל פנים, זעזוע איום. משבר עולמי.

[…] אנו (היהודים)ו מוכרחים, אפוא, להגיע למטה, לגמרי למטה, אין אני יכול לשוות לפניי את המראה ואת הצורות אשר העניין ילבש. האם תהי זאת הפקעה בכוח מהפכה מלמטה, או האם תהי זאת החרמה בכוח ריאקציה מלמעלה? האם יגרשונו? האם ירצחונו?

אני משער את כל הצורות האלה יחד ועוד אחרות. באחת הארצות, קרוב לוודאי בצרפת, תפרוץ מהפכה חברתית, שקורבנותיה הראשונים יהיו בהכרח גדולי הבנקים והיהודים […] ברוסיה יחרימו פשוט מלמעלה, בגרמניה יחוקקו חוקים מיוחדים כאשר הקיסר לא יוכל עוד לעבוד עם הרייכסטאג.

באוסטריה יירתעו מפני האספסוף הווינאי ויסגירו את היהודים.

נמצא שמן מדינות אלה יגרשונו ובמדינות אחרות אשר אליהן נימלט – ירצחונו. האין הצלה?

[…]איני יודע אם כל הממשלות כבר עמדו על הסכנה העולמית האצורה בכוח הממון שלכם. אי-אפשר לערוך מלחמה בלעדיכם, ואם רוצים לעשות שלום, זקוקים לכם עוד יותר."

הרצל ומכתבו אל הרוטשילדים
הרצל ומכתבו אל הרוטשילדים

הקבוצה השלישית אף היא בת בלי בית. כל עמי העולם הם ביתה. האינטרנציונל הרגשי-וירטואלי הוא משכנה. אלה הם המתנדבים השכם והערב לחסל את ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי, וכל זאת בשם האנושיות ואהבת האדם באשר הוא, אך גם בשם שנאת היהודי באשר הוא. בתקופה מסוימת כינו זאת "התבוללות אדומה", ובימי קדם "התייוונות". מדוע לא יפנו אנשים יפי מצפון אלו לעמים אחרים שיסורו מדרכיהם הרעות ויוותרו על לאומיותם הם למען נראה ונלך בדרכיהם? זאת משום ששנאת עמם כה מושרשת ופתולוגית בנפשם, עד כי מומי עמים אחרים נראים בעיניהם כנקודות חן.

10313140_10152344770079915_6376731993252296566_n
הקבוצה השלישית אף היא בת בלי בית

ואחרונים אך בלתי חביבים הם "הנשארים על הגלגל", אלה שהפוליטיקה המפלגתית הפכה למקצועם וחיווטה את נוירוני מוחם לאפשרות אחת בלבד – אגו. גם לאלה מולדת וירטואלית, הלא היא נפשם המסוכסכת, נפש שככל אשר תנסה להפיסה ולשכך את רצונה לשלוט, להתנשא מעל ולרדות, כך יגבר אצלה הצורך הבלתי נדלה לשליטה מוחלטת הרוויה בהתנהלות שלא הייתה מביישת את הקיסרים נירון וקליגולה. בקרב אלה מצויים גם אותם שההנהגה אצלם היא מקצוע מכניס. עבודה טובה שאינה דורשת סיכונים מיותרים או אחריות גדולה מדי. פיהם הולך לפני מוחם, וכל מעייניהם מוכוונים לפרסום.

עליית הפוליטיקאי / אלכסנדר טורקוביץ
עליית הפוליטיקאי / אלכסנדר טורקוביץ

ובכן, ארבע קבוצות אלו קשרו קשר לחרב את העצמאות היהודית בישראל.

לא, אין הם קושרים את הקשר הזה בדומה לקשר שקשר יהוידע הכהן כנגד עתליה, סבתו של יהואש, שקוננה עליו: "וַתֵּרֶא וְהִנֵּה הַמֶּלֶךְ עֹמֵד עַל-הָעַמּוּד כַּמִּשְׁפָּט, וְהַשָּׂרִים וְהַחֲצֹצְרוֹת אֶל-הַמֶּלֶךְ, וְכָל-עַם הָאָרֶץ שָׂמֵחַ, וְתֹקֵעַ בַּחֲצֹצְרוֹת; וַתִּקְרַע עֲתַלְיָה אֶת-בְּגָדֶיהָ, וַתִּקְרָא קֶשֶׁר קָשֶׁר." מלכים ב, פרק יא פסוק יד.

אין זה קשר מודע ומתוכנן, אך אין כל ספק כי רצונותיהם ותפיסותיהם של ארבע הקבוצות הללו עולים בקנה אחד עם הפסוק מתהילים "עָרוּ עָרוּ – עַד הַיְסוֹד בָּהּ" (פרק קלז, פסוק ז), קרי: לקעקע ולהחריב את מדינת ישראל, פרי הציונות, עד היסוד.

לקעקע ולהחריב את מדינת ישראל, פרי הציונות, עד היסוד.
לקעקע ולהחריב את מדינת ישראל, פרי הציונות, עד היסוד.

מול כל אלה עומד רוב ציוני בישראל אשר בדי עמל ולאחר דורות של רצח ושואה עלה בידו לקומם את מולדתו, מולדת אחת לעם-עולם. אך הכוחות החותרים תחתיה הם כה עוצמתיים, כה משורגים אל תוך התודעה, התרבות והרוח הנוכחות בישראל, עד כי לעתים נדמה שהכרסום במה שהצליחו לבנות כאן אבותינו ואימותינו הוא כה עמוק ויסודי שאין עוד כל תוחלת להתמודדות עמם. לכל אשר תפנה, תפגוש אחד מהם המידפּק על נפשך, מערערהּ ויוצר בה את הבסיס האיתן לאמונה כי ישראל תחדל מלהתקיים.

אך לנוכח רעה זו קיים עדיין, כאמור, רוב ציוני המורכב מיהודים דתיים וחילונים, חרדים ומסורתיים, וכן ערבים ודרוזים, שהם הגרעין הקשה של הציונות בימינו. כל אלה מבקשים את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, אך בד בבד חשים כי מצע קיומם רועד תחת רגליהם, תחושה הנובעת מהמצור הרוחני והפסיכולוגי שהטילו ארבע קבוצות אלו על תודעתנו. גרעין קשה, ציוני זה קיים בכל מקום, אך הם אינם מכירים זה את זה. לעתים נראה להם כי האחר שגם הוא מעוניין בהמשך קיומה של ישראל שלנו, הוא האויב האולטימטיבי. לפיכך אין ספק שמדובר בניצחון של הסוס הטרויאני שהוחדר בתחכום רב למערכות החשיבה והתודעה שלנו עד כי הוא מאיין את כל המכ"מים הנפשיים והחיישנים למיניהם.

גרעין קשה. ציוני
גרעין קשה. ציוני

מחקרי מחלת הסרטן העדכניים ביותר גילו לא מכבר כי הדרך הטובה להילחם במְאֵרָה זו היא באמצעות מערכת החיסון של הגוף עצמו. אם כך, מדוע אין המערכת הזאת ממגרת את גידולי הסרטן בעודם באִבּם? זאת משום שגידולים אלה מתחכמים למערכת החיסון וממסכים את כושרה להבחין בהם. מדענים מנסים להתגבר על מנגנון זה של המחלה על ידי הסרת המיסוך הביולוגי-כימי כדי לאפשר לגוף להגן על עצמו. אלא שבעולם הרוח הדברים מורכבים יותר, כאמרתו של ברל: "בעולם הרוח אין מגופות ליין משומר, ושומריו יכולים בבוקר אחד למצוא את עצמם שומרי חביות ריקות". כך מוטל גם עלינו למצוא את המכ"ם הנפשי-רוחני ולאתר את אלה המבקשים לשכנע אותנו כי אין טעם בהמשך קיומה של ישראל למה הדבר דומה? לאותם סרטי מדע בדיוני בהם מתנחל חייזר בגופו של x והדרך לגלותו ארוכה ומפותלת אך זאת לדעת ביכולת לאבחן ולאתר מפגעים רוחניים אלו תלוי עתיד קיומנו כאן. זהו השלב הראשוני וההכרחי שאחריו ניתן יהיה לשאול כיצד מבטיחים, יחד עם הגרעין הקשה הציוני, את המשך קיומה של ישראל שלנו.

מאת: פסח האוספטר רכז תנועת דרור ישראל

כתבות נוספות