לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2016

מרד של תקווה

4 במאי 2016
נקודה

במהלך השבוע התחיל לפעול במרכזי הערים מפעל "מרד של תקווה" ביוזמתם של חברי תנועת דרור ישראל, כאשר שיא הפעילות הוא במהלך יום הזיכרון לשואה והגבורה.

cover mered shel tikva-03

התערוכות יוצבו בערים השונות ואלפים צפויים לקחת חלק במפעל ביניהם תלמידים, חברי תנועות נוער, סטודנטים, קבוצות עולים ומבוגרים. "מרד של תקווה" יפעל לאורך כל היום במשך שלושה ימים בכל מקום, ובמהלכו יתקיימו טקסים, סדנאות, ערבי שירה ועוד. "אנו מעוניינים להנגיש את זיכרון השואה והגבורה לרבים ובשפות שונות וליצור מפעל עממי של שיחה ומפגש העוסק בשאלות חיות של החברה הישראלית היום. לא מדובר רק בלימוד ההיסטוריה אלא באיזה אנשים נהיה היום", אומרת מורן וייצנר, רכזת המפעל.

מטרת המפעל לקרב את תוכן השואה והגבורה לרבים וליצור שיח עממי על מציאות החיים בישראל היום בראי השואה והפיכת הדילמות העולות לחיות ואקטואליות.

"רבים כותבים על השואה, קוראים עליה ורואים סרטים שקשורים בה אבל מעטים מאוד משוחחים עליה, פוגשים אותה לא רק כלימוד פרטי ההיסטוריה אלא כשאלה חיה , כאירוע שיש להחליט איך העם היהודי מתקדם ממנו. לכך ניתנו כל מיני תשובות במהלך השנים ויש צורך לתת לכך תשובה ביחד גם היום", אומרת מורן וייצנר, רכזת מפעל "מרד של תקווה" וחברת תנועת דרור ישראל, "אני מאמינה ש"מרד של תקווה", בניגוד למוזיאון, יפגיש רבים בקהילה שלהם עם השאלות העולות מהשואה  ויצליח לחלחל למקומות רבים ולתת תקווה לאנשים.

תמונות מהשטח

מפעל 'מרד של תקווה' יפעל בין היתר, בתל אביב, באר שבע, חיפה , עפולה, לוד, רחובות, כרמיאל ועוד…

לפרטים נוספים: לחצו לעבוד לדף הפייסבוק 

 

קו כחול

כתבות נוספות