לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2014

מפגש חברי דרור ישראל ושי פירון

26 בינואר 2015
נקודה

אתמול בערב התכנסנו צוות רחב של רכזי מעגלי פעילות שונים מתנועת דרור ישראל יחד עם שר החינוך לשעבר ח"כ שי פירון ללמידה משותפת.

 

עסקנו בשאלות של חינוך, למידה משמעותית משמעותו של צדק וסוגיות רבות ומעניינות.

כשר חינוך קידם שי פירון את תנועות הנוער וקבוצות המחנכים תמך ובעיקר פתח דלתות לצמיחת והתרחבות פעולתן על ידי עשייה חשובה לחידוש ועדכון שיטות ואופני הלמידה ועל כך תודתנו העמוקה.

היה מעניין וחשוב והובעה תקווה גדולה לראות את חבר הכנסת הרב פירון ממשיך בפועלו העמוק והמשמעותי.

20150125_193438_resized

20150125_193609_resized

בין הקטעים שלמדנו יחד היו הדברים הבאים:

"הוּא הָיָה אוֹמֵר, חָבִיב אָדָם שֶׁנִּבְרָא בְּצֶלֶם.

חִבָּה יְתֵרָה נוֹדַעַת לוֹ שֶׁנִּבְרָא בְּצֶלֶם, שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית ט'), כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם.

חֲבִיבִין יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּקְרְאוּ בָּנִים לַמָּקוֹם.

חִבָּה יְתֵרָה נוֹדַעַת לָהֶם שֶׁנִּקְרְאוּ בָּנִים לַמָּקוֹם, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים יד'), בָּנִים אֹתָם לַה' אֱלֹהֵיכֶם.

חֲבִיבִין יִשְׂרָאֵל, שֶׁנִּתַּן לָהֶם כְּלִי חֶמְדָּה.

חִבָּה יְתֵרָה נוֹדַעַת לָהֶם שֶׁנִּתַּן לָהֶם כְּלִי חֶמְדָּה שֶׁבּוֹ נִבְרָא הָעוֹלָם, שֶׁנֶּאֱמַר (משלי ד'), כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם, תּוֹרָתִי אֶל תַּעֲזֹבוּ."

מסכת אבות, ג', יד'

 

"אין לך דבר בלתי שווה מטיפול שווה בבלתי שווים"

הרבי מקוצק

"הֲלוֹא אָב אֶחָד לְכֻלָּנוּ, הֲלוֹא אֵל אֶחָד בְּרָאָנוּ;" (מלאכי ב', י'). זהו היסוד לשוויונם של כל בני האדם. תורה זו הפכה את העולם, כחומר מפוצץ אדיר, והמהפכה טרם באה לקיצה. הסעיף הראשון של הצהרת זכויות האדם מטעים שכל בני-אדם נולדים שווים בזכויותיהם. הלכה פסוקה ניתנה כאן, התובעת עדיין את הצדקתה."

שמואל הוגו ברגמן

 

 כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם  ז הַשֹּׁאֲפִים עַל-עֲפַר-אֶרֶץ בְּרֹאשׁ דַּלִּים, וְדֶרֶךְ עֲנָוִים יַטּוּ; וְאִישׁ וְאָבִיו, יֵלְכוּ אֶל-הַנַּעֲרָה, לְמַעַן חַלֵּל, אֶת-שֵׁם קָדְשִׁי  ח וְעַל-בְּגָדִים חֲבֻלִים יַטּוּ, אֵצֶל כָּל-מִזְבֵּחַ; וְיֵין עֲנוּשִׁים יִשְׁתּוּ, בֵּית אֱלֹהֵיהֶם."

עמוס, פרק ב'

"אך המדינה שתקום אין דין שתהיה מדינה של יהודים, כי אם מדינה יהודית באמת. ואין לך מדינה יהודית באמת אלא אותה מדינה, שבה יקוימו חוקי תורת משה בדבר השוואת ההון, בה יתגשם הצדק החברתי לו הטיפו הנביאים בדרך הכוללת את תנאי הכלכלה של ימינו ומשתלט עליהם. ראשית מפעלנו על אדמה בת-חורין צריכה להיות, שנגשים הגשמה של אמת את אידאל החברה הטבוע בעם ישראל מאז ומקדם… רוצים אנו לבנות את ציון, לומר, לקיים שיתוף של חיים, של טהרה, של נוי ושל תום, כשנחיה זה בצד זה וזה עם זה יחדיו ונקיים יחס-מישרין מוחשי וממשי בין אדם לחברו, בין בני עם ישראל. לשם כך עלינו לחנך את בנינו, שיכוונו את לבם אל שיתוף חיים של אמת ויאהבו זה את זה אהבה שמעשים בצידה."

עם ועולם, מרדכי מרטין בובר

קו כחול

כתבות נוספות