חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2014

מי עובד בשביל האוצר

24 בנובמבר 2013

שני אורן, חבר תנועת דרור ישראל כותב במִכְתָּם

בימים הקרובים אמורה ועדת הכספים לאשר סכומי כסף גדולים, מילארדים. באופן עקרוני, הרי אין זה הגיוני שמשרד האוצר וועדת הכספים יחליטו לבד לשנות סכומים גדולים כל כך בתקציב המדינה שאושר. אך ההגיון לא דיבר עם משרדי הממשלה, שבכל שנה מייצרים עודפי תקציב שלא נוצלו וגם לא שוחח עם משרד החשב הכללי שקבע במסמרות שתקציב שלא נוצל עד סוף שנת הכספים יחזור לאוצר ולא יצא ליעודו, יקוב הדין את ההר.

ועדת הכספים אמורה כעת למנוע זאת, ולהעביר את עודפי התקציב לסעיפים בהם יתבצעו ההוצאות כדי שלא יחזרו לאוצר. אך השנה הדברים נראים אחרת, לפחות בנתיים. ועדת הכספים רועשת וגועשת על כל העברת כספים כזו, ובצדק- למה לשנות את התקציב שאושר? מוזר לגלות כי דווקא מתנגדי התקציב, הם שמעלים אותו כעת על ראש שמחתם ומגנים כל שינוי שנעשה בו, גם אם שינוי זה יאפשר הגדלת ההוצאה הציבורית וימנע מהאוצר לממש את יעודו האמיתי, לצמצם את התקציב ככל הניתן.

משך כל תקופת מחאת קיץ 2011, עת גדשו את רחובות הערים אלפי אזרחים, רובם צעירים, שחוו מצוקה וקושי בהתנהלות היום יומית במערכת הכלכלית והחברתית שנבנתה בישראל בעשורים האחרונים, הועלו בפני מי שכונו "מנהיגי המחאה" דרישות סותרות – היה מי שאמר, אל תקפצו לפוליטיקה המפלגתית ואל תעשו את המחאה קרדום לחפור בו את דרככם לכנסת והיו מי שאמרו שאם לא יכנסו הצעירים המבטיחים והמרגשים הללו לבית הנבחרים, הרי שאין להם סיכוי באמת להשפיע.

להמשך קריאה במִכְתָּם

475130_445613988858235_937994240_o

כתבות נוספות