לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2018, כללי

מסע "מגלים עצמאות"

9 בדצמבר 2018
נקודה

סיימנו את שבוע מסע "מגלים עצמאות" של מרכז הדרכה המעורר עם חניכי המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה.

יחד צעדנו במדבר ולמדנו על היווצרות הרוח היהודית, העפלנו למצדה בשביל הנחש, העמקנו בסיפור הגבורה והתווכחנו על ערכו של המיתוס בימינו; פגשנו את מפעלו האדיר של רבי יהודה הנשיא, ולמדנו יחד את ערכם של הרעיונות האדירים "אחרי רבים להטות" ו"לא בשמיים היא"; בחנו את המתח שבין חזונו של הרצל למדינת היהודים ובין רצונו של רוטשילד למדינת ההון, והתלבטנו יחד על הגשמת הציונות בעיר חיפה, כמופת של קיום משותף בין העמים; עמדנו על סף תהום מלחמת האזרחים באלטלנה, ופגשנו את אתגרי קליטת עולי הגח"ל וגבורתם במלחמת העצמאות; במשכן הכנסת למדנו על אורחות המשטר הדמוקרטי שלנו וסיימנו את מסענו בהוקרת התודה בהר הזיכרון.

במהלך השבוע פגשנו דמויות מרתקות, אנשי חזון ועשייה, ולמדנו מהם על הגשמת הרוח במציאות ועל אמונה בצדקת הדרך

זכינו ללוות מפקדים ראויים ומרשימים, שמעמיקים ומתלבטים בשאלות הזהות, הגורל והייעוד החשובות של דורנו, ומתוך כך עומסים על כתפיהם את משימת פיקוד הדור הבא של הלוחמים והלוחמות בצה"ל.

חניכי מגלים עצמאות עם עידו המדריך

סיימנו עם דבריו של חיים גורי:

"עודנו בעין הסערה. דור לדור מוסר את הרובה, כמו את המקל במרוץ שליחים. דור לדור מעביר את הזיכרון באומה שסועת מחלוקת על עיקרו הדברים.

כבן דור תש"ח ההולך ונאסף אני חש בחובתי לומר לכם, כאן, הערב, במקום הזה – כעת הגיעו תורכם כיורשים וכממשיכים, כאחראים לגורל המולדת הזאת ולצלם פניה.

הגיע תורכם להעלות את רמת החינוך והידע למען לא נזדנב מאחור. הגיע תורכם לתת תשובת אמת בלב המציאות ולא מחוצה לה, כיצד לעשות שלום בין עמי הארץ ועמי האזור המסוכן הזה שאינו מרחם על החלשים, אך יודע גם את מגבלות הכוח בסכסוך בין העמים ואת ההכרח לעשות שלום בין עמֵי בני שם.

כעת תורכם להקים מקרבכם את מנהיגי העתיד בישראל המתקשה לצאת לעוד מלחמה וכן גם לעשות שלום.

הדורות אינם מתמעטים חס וחלילה. גם היום אני רואה בקרבכם את ההתנדבות כדרך חיים. אינכם נופלים מקודמיכם. בכם תלוי עתידה של מדינת ישראל, אתם תהיו האחראים לתרבותה ולצלם פניה, לעמוד במבחן האכזר, גם במכות ובמוראים, עד יתקיימו בנו דברי הנביא – לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה."

עידו רותם

רכז פעילות בכוחות הביטחון במרכז הדרכה "המעורר"

קו כחול

כתבות נוספות