לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2019, כללי

מאה אחוז אחריות

12 באוגוסט 2019
נקודה
שער העיתון

לפני כחודש, התחיל לרוץ קמפיין ברשת שקורא להורים ולמחנכים בכמאה יישובים להזמין מנחים שיעבירו אצלם הרצאה בנושא "100% אחריות – מדברים עם הילדים שלנו על מיניות בריאה"

היוזמה הגיעה בעקבות מקרי האונס והשיח עליהם, כשמאות אנשים התגייסו לפתוח את ביתם ולהעביר את ההרצאה דווקא עכשיו בחופש הגדול. מאחורי היוזמה עומדת שירי חפץ, חברת התנועה ומדריכה בסטודיו תמרה רחובות – מחול, תנועה ויוגה, וקשה היה שלא להידבק באנרגיות המטורפות שהגיעו ממנה.

הצטרפו אליה מהרגע הראשון Gal Icek, חברה מהתנועה, מרגנית ארז, יועצת ומלווה הורים בגידול ילדים/ות למיניות בריאה (שהתנדבה לבנות את תוכן ההרצאה וללוות את המיזם) ומדריכי התנועה מלגעת בזה – חינוך מיני ומגדרי. בהמשך הצטרפו גם מאות של נשים וגברים ברחבי הארץ: כ-250 מנחים שאירחו בממוצע כ-50 איש בכל הרצאה. סך הכל למעלה מ-10,000 אנשים שבוא לדבר על איך מדברים עם ילדים על מיניות מיטיבה

שירי, שלא רצתה להישאר אדישה ולקחה את המחשבות שלה לעבר המעשים, מספרת: "לדעתי, חובה להוציא את השיח על מיניות מהצל אל האור. בחברה וקהילה שבה יש שיח פתוח המעודד תרבות בריאה של מיניות, בה מלמדים את הילדים להבדיל בין פורנו לבין המציאות, בין מין לבין ניצול, הסיכוי לפגיעות מיניות קטן. והחינוך הזה מתחיל כבר מגיל 0. בעצם מדובר בחינוך לערכים ומוסר. איך מתייחסים לאדם אחר ולכבודו/ה. איזה מן אדם אני רוצה להיות. הלוואי שההרצאה הזו תוביל לשיחה רציפה בין הורים לילדים שתניח את המיניות כאחד מהדברים שמדברים עליהם".

שירי חפץ יוזמת הפרוייקט 100 אחוז אחריות מדברים עם הילדים שלנו על מיניות בריאה מספרת בראיון מיוחד לגדעון אוקו בתוכנית הרדיו של 103 "תחשבו טוב"

בראיון סיקרה שירי את עיקרי הדברים שעומדים היום על סדר היום:

  • נגישות של חומרים ילדים ובני נוער לחומרים פורנוגרפים
  • השיח האלים בקרב בני נוער
  • ההשלכות שיש לשתיקה של ההורים שנמנעים מדיאלוג עם ילדיהם על מיניות

כתבו על המיזם בעיתון"ידיעות הקיבוץ", מוזמנים לקרוא: http://bit.ly/100achuz

קו כחול

כתבות נוספות