חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2013, עמוד ראשי

למען עתיד טוב יותר – למען צדק חברתי

12 בנובמבר 2013

מדי שנה פועלים ארגונים רבים לשינוי למען עתיד טוב יותר בארצנו, מתוכם נבחרו שישה מועמדים לפרס דרור ואחת מהן היא הסתדרות הנוער העובד והלומד.

תמונה ידיעות אחרונות- מאבק עובדים בסופר דוש
תמונה ידיעות אחרונות- מאבק עובדים בסופר דוש
בשנת 1924 קבוצת נערים עובדים התאגדה  הקימה את הנוער העובד. לימים התנועה צמחה וגדלה ומונה עשרות אלפי חניכים, מאות קינים ואלפי מדריכים בעיר בקיבוץ ובמושב, בקרב נוער יהודי, ערבי ודרוזי, בקרב עולים וותיקים. אבל לאורך כמעט 90 שנים אלו לא נשכח היעוד המקורי, להיות תנועת הנוער של הנערים העובדים. אנחנו גאים באיגוד המקצועי לנוער ואנשי הרשת שעלו לגמר בפרס דרור לקמפיין חברתי, על איגוד נערים עובדים בישראל.
ועד עובדי אגאדיר

מהכתבה:

"הרשת" הסתדרות הצעירים בישראל

עיסוקו העיקרי של ארגון הנוער העובד והלומד הוא הקמת התאגדויות עובדים ויצירת שיח ציבורי בנוגע לשוק העבודה של בני הנוער כדי להביא בשיפור משמעותי בתנאי העסקתם בשוק פרוץ זה. השנה לאחר קמפיין תקשורתי מסיבי הצליח הארגון להקים כעשרה התאגדויות חדשות ברשתות מזון מהיר, אולמות אירועים ומסעדות. בין ההתאגדויות המשמעותיות שנרשמו לזכות הארגון הם ההתאגדויות ברשתות המזון בורגראץ' ומק'דונלדס שלוו במאבק סוער ומתמשך מול הנהלות הרשתות. בבורגראץ' העובדים בליווי הארגון אף הצליחו להביא לחתימה של הסכם קיבוצי מרשים לאחר מאבק של כשנה.

לכתבה ב ynet  פורסם:  11.11.13 

משמרת מחאה
משמרת מחאה

 

כתבות נוספות