חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2016

"להיות בן אדם זה לפני הספורט ולפני הכל"

26 באפריל 2016
החלוץ - טורניר לקידום ספורט2
החלוץ – טורניר לקידום ספורט הוגן

"החלוץ – חינוך דרך ספורט" נמצאים במהלכו של שבוע עמוס וגדוש פעילות: אתמול התקיים הטורניר השנתי לקידום ספורט הוגן בהשתתפות 400 שחקניות ושחקנים, יהודים וערבים. בסוף הטורניר הוענק אות ההגינות למשה קונסטנטין, מאמן קבוצת הנערים של בני יהודה, ולשחר אמסלם, קפטן הקבוצה, בטקס מרגש שכבר הפך למסורת. מחר יפתח מאהל השוויון והסובלנות של החלוץ בשיתוף ההתאחדות לכדורגל בישראל, שיפעל במהלך חול המועד וילווה את ארבעת משחקי גמר גביע המדינה  לילדים ונוער באצטדיון רמת גן.

אות ההגינות מוענק למשה קונסטנטין מאמן נערים בני יהודה צילום - סאמר דיאב
אות ההגינות מוענק למשה קונסטנטין מאמן נערים בני יהודה צילום – סאמר דיאב

סיקור הטורניר בחדשות – דוד בן שימול YNET ספורט

במאהל תוצג התערוכה החדשה והייחודית "ספורט-השפה של כולנו" אשר מקדמת ספורט הוגן וצודק ונאבקת באלימות ובגזענות בספורט. התערוכה מציגה בעיקר סיפורים של מי שבחרו אחרת- שחקני כדורגל, אצנים, טניסאיות וגם מאמנים ואוהדים- אשר באמצעות הספורט משנים סדרי עולם, נלחמים בגזענות ויוצרים חברה טובה יותר. התערוכה חושפת תכנים חשובים שמאחורי הספורט- שוויון בין נשים לגברים, המאבק באלימות והגזענות, מוסריות האדם, מקומם של להט"ב בספורט ועוד, ומעלה סוגיות אקטואליות בוערות לכל חובב ספורט. התערוכה הוצגה בעשרות מוקדים בארץ ובמהלך החודשים הקרובים תועבר לאלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים נוספים.

תערוכת החלוץ
תערוכת החלוץ

מאות השחקנים המשתתפים והוריהם ישמעו במסגרת הפעילות סיפורים על ספורטאים שמייצגים ערכים של רוח ספורטיבית והגינות, כבוד וחברות, יחתמו על אמנה קבוצתית, יצטלמו עם שלט שקורא להוצאת האלימות והגזענות מהמגרשים, הקפטנים יעברו שיחה על הנהגה חיובית ועוד.

לדברי רכז 'החלוץ' עומר ליבנת: "לאחר שנים רבות בתחום הבנו שהעוסקים בספורט צריכים להכיר את ההיבטים החיוביים הקיימים בו המועילים לאדם ולחברה, ובעקבות כך עלה רעיון התערוכה. לפני כשבועיים באחת מההדרכות שלנו, אחד הילדים אמר שקודם כל  חשוב להיות בן אדם על המגרש, אח"כ הניצחון. המשפט הזה מגלם בעיניי את תמצית התערוכה."

החלוץ - טורניר לקידום ספורט הוגן
החלוץ – טורניר לקידום ספורט הוגן

פרס אות ההגינות של 'החלוץ – חינוך דרך ספורט', מבית דרור ישראל, הוענק אתמול במסגרת טורניר לקידום ספורט הוגן, למאמן קבוצת הנערים של בני יהודה, משה קונסטנטין ולקפטן הקבוצה, שחר אמסלם. כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט, השניים זכו בפרס על שהובילו תצוגת הוגנות כשאיפשרו לשחקני בית"ר ירושלים להבקיע שער ללא הפרעה בעקבות שער לא ספורטיבי של בני יהודה. כזכור, בני יהודה כבשה בעת ששחקן פצוע של בית"ר המתין לטיפול ולאחר שגילתה זאת, היא פינתה ליריבה את הדרך לשער השוויון. בטקס המרגש בווינגייט בפני 400 שחקנים אמר קונסטנטין: "ברור לי שהגינות ויושרה זה לפני הכל. קודם כל צריך להיות בן אדם". עומר לבנת אמר:"מצוינות זה קודם כל דרך ארץ והנערים בבני יהודה הוכיחו את זה".

החלוץ - טורניר לקידום ספורט הוגן
החלוץ – טורניר לקידום ספורט הוגן

 

כתבות נוספות