לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2015

חוגגים 90 שנה עם 85,000 חניכים!

2 באוגוסט 2015
נקודה

ביום שני (3/8) יתקיים אירוע חגיגות ה-90 של תנועת הנוער העובד והלומד במרכז הקונגרסים בחיפה במעמד כבוד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין.

90 שנה לתנועה
90 שנה לתנועה

החגיגות יצוינו במופע חגיגי ומרהיב בהשתתפות חניכי התנועה אשר יתקיים במסגרת הועידה ה-10 של הנוער העובד והלומד, המתקיימת לראשונה מאז 1994. אירוע הועידה העשירית יתקיים למשך יומיים,במהלך יום ראשון ה-2/8, יתקיים יום דיונים על הצעות להחלטה בועידה של 1,500 צירי התנועה, ביער כפר החורש. למחרת, יתקיימו הצבעות של צירי הועידה על עשרות ההצעות להחלטה, אשר ישפיעו עמוקות על תמונת המצב של בני הנוער בישראל, ובהן: הכרעה מחודשת על מגילת העצמאות, שינוי סמל התנועה, ביקורת המדיניות הכלכלית של הממשלה, דרישה להחרפת ענישה כנגד מעסיקים המנצלים נוער, קריאה לבוגרי התנועה להתיישב בגבולות, הגדרת הנוער העובד והלומד כתנועה פמיניסטית ועוד רבים.

הועידה ה-10 של הנוער העובד והלומד
הועידה ה-10 של הנוער העובד והלומד

לפני תשעים שנה (בסוכות תרפ"ה) הוקמה הסתדרות הנוער העובד ע"י נערות ונערים קשיי יום אשר התאגדו בדרישה לא רק להטבת תנאי עבודתם אלא במטרה להיות חלק מבניין ארץ ישראל. ברבות השנים התאגדו אל תוך הנוער העובד, שהפכה לתנועת הנוער העובד והלומד, ציבורים רבים וכיום היא פועלת בקרב בני נוער יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסיים, נערים עובדים ולומדים, בני העיר, הכפר, המושב והקיבוץ, עולים חדשים ותושבים וותיקים – בכ-650 קנים וסניפים המונים סה"כ למעלה מ- 85,000 חניכים ו-10,000 מדריכים.

טיוטת מסמך ההצעות להחלטה של הועידה העשירית.

כנסו לקרוא את ההצעות שיעצבו את עתיד התנועה והחברה הישראלית!

הנוער העובד והלומד המקום שלי לשנות
לחצו כאן למסמך ההצעותשל הועידה העשירית

לרגל ציון שנת ה-90, מתכנסת התנועה לוועידתה העשירית. הועידה הינה פרי של תהליך חינוכי עמוק המתקיים בתנועה בשנים האחרונות, ובמרכזה קבלת החלטות בדבר אופייה ותפקידה של הנוער העובד והלומד לאור האתגרים העצומים המונחים לפתחה – בראש ובראשונה ביסוסה של זהות יהודית ודמוקרטית של מדינת ישראל ופיתוחה לרווחת כל תושביה ברוח מגילת העצמאות. מדובר באירוע יוצא דופן ומיוחד שכן, הועידה האחרונה התקיימה ב-1994 במעמדו של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל.

יצחק רבין ז"ל נואם בועידה ה-9
יצחק רבין ז"ל נואם בועידה ה-9

כך נאם אז בועידה התשיעית רבין ז"ל, שהיה חניך בנוער העובד בסניף ת"א: "אני מצפה דווקא מכם, מתנועות הנוער, כפי שהיו תנועות הנוער בזמננו, הקמנו את הפלמ"ח, הקמנו התיישבויות, כי זו הייתה, זה היה צורך השעה. היום הם שונים, הם מגוונים יותר, יותר אתגרים עומדים בפניכם, ואתם, אתם תבחנו ביכולת שלכם להמשיך את אשר נדרש להמשיך ולשנות את מה שצריך לשנות."

השידור החי יחל ביום שני ה3.8.15 החל מהשעה 17:30

שידור חי של הועידה ה - 10
שידור חי של הועידה ה – 10

ההחלטות של הועידה העשירית יעסקו ב-2 תחומים מרכזיים: הראשון הוא יצירת תשתית כלכלית-חברתית לחברה ישראלית צודקת ושוויונית והשנייה היא יצירת ברית בין הזהויות השונות בחברה הישראלית סביב אחריות וערכים משותפים. ההצעות מחולקות ל-4 שערים: ברית החברה הישראלית, הגשמה, סוציאליזם ופני התנועה. אירוע הועידה מתכנס לא רק מתוך חדוות היצירה ורוח תנועת הנוער, אלא גם מתוך תחושת אחריות גדולה על עתידה של החברה הישראלית וניסיון להציב מגדלור אחר למגמות הפירוד והמחלוקת בתוך העם. כולנו תקווה כי הועידה תסמן כיוון חלופי לתופעות הגזענות והמחלוקות על רקע פערים עדתיים, לאומיים וחברתיים-כלכליים – אשר מאיימים על קיומנו כחברה יהודית ודמוקרטית.

הועידה תסתיים באירוע הנעילה לציון 90 שנה לנוער העובד והלומד – מסכת מרשימה בהפקת חניכי הנוער העובד והלומד.

הועידה העשירית - הנוער העובד והלומד
הועידה העשירית – הנוער העובד והלומד

בנוער העובד והלומד התחנכו לאורך השנים מאות אלפי בני נוער וילדים בכל רחבי החברה הישראלית. כולם גדלו עם החולצה הכחולה והשרוך האדום והתחנכו על ערכי השוויון והצדק. אירוע הוועידה הוא שיא לחוויה התנועתית והוא רלוונטי לכל מי שאי פעם עבר בנוער העובד והלומד.

#חוגגים90 חניכי מחוז שרון
#חוגגים90 חניכי מחוז שרון
קו כחול

כתבות נוספות