לוגו דרור ישראל
חדשות 2017, כללי

הועד למאבק ברצח עם

4 בדצמבר 2017

הועד למאבק ברצח עם – ארגון יהודי וכלל אנושי

הועד הוקם על ידי תנועת דרור-ישראל בשנת 2006 ומטרתו היא לפעול להפסקתם ומניעתם של כל מעשי הרצח המאורגנים בידי אדם, ארגון או מדינה של כל קבוצה מובחנת, מיעוט אתני, מעמד או עם.

אנו מאמינים כי לעם היהודי אחריות מיוחדת לגורלם של עמים אחרים העומדים בסכנת השמדה. אחריות זו מחייבת אותנו למעשה. עלינו ללמוד, להתריע, למנוע ולהיאבק ברצח-עם בכל מקום ואתר שהוא על פני כדור הארץ, ויהיו התנאים והנסיבות אשר יהיו.

כבני העם היהודי אשר נרקמה כנגדו המזימה האפלה להשמדתו בצורה המאורגנת והשיטתית שננקטה מעולם, וכבני אנוש, החרדים למציאותו המוסרית של עולמנו, אנו רואים לעצמנו חובה לפעול ככל יכולתנו להפסקת רציחות-עם ומעשי האלימות באשר הם.

הפעילות הציבורית קשורה קשר הדוק במרכז ההדרכה של הוועד למאבק ברצח עם:

לצד פעולת מחקר מעמיקה וניטור של מתחים ומוקדי סכסוך אתניים, פעילות ציבורית למאבק ברצח עם ולמען הסדרת מעמדם של הפליטים ומבקשי המקלט בארץ, אנו מקיימים הרצאות, סדנאות, סיורים ומפרסמים מערכי הדרכה שונים בנושא של רציחות עמים במאה ה- 20 ובכך מזמינים את הציבור לדעת, להכיר ולגבש עמדה בנושא המאבק בתופעת רצח העם.

מבין הרצאותינו:

  • המאבק ברציחות העמים- מהו רצח עם ואילו כלים קיימים בידינו על מנת להיאבק בתופעה זו?

  • מסתננים, פליטים, מבקשי מקלט או מהגרים- מיהם האנשים שהגיעו בעשור האחרון לשכונות בדרום ת"א? מה אחריותה של מדינת ישראל ביחס למצב הנוצר בשכונות ומהו הדבר המוסרי לעשות?

  • הכרה והכחשה- למעלה מ- 100 שנים עברו מאז רצח העם הארמני. מדוע מדינת ישראל לא מכירה ברצח העם ומדוע חשוב להכיר ברצח עם?

  • המלחמה בסוריה- מאבק שהתחיל כחלק מהאביב הערבי והפך לשדה קרב בין מעצמות ענק במרחק חמש דקות מישראל. מלחמה הנמשכת כבר למעלה מ- 6 שנים וממשיכה לגבות את חייהם של אלפי אנשים ולתנועת הפליטות והעקירות הגדולה בעולם ולאיש אין רצון או דרך לסיימה.

  • רצח העם היזידי- בקיץ 2014 פשטו לוחמי דאעש על כפרי היזידים בצפון עיראק. אלפי נשים נלקחו לעבדות מינית כשלל מלחמה ומאז נאבדו עקבותיהן של למעלה מ- 3,000 נשים. תפקידו של מי לשחרר אותן והאם יצליחו היזידים לחזור למולדתם ולשקם את עמם?

  • רצח העם בקמבודיה/ רואנדה/ יוגוסלביה ורציחות עמים נוספים.

הרשימה המלאה באתר הוועד למאבק ברצח עם https://www.combatgenocide.org/

הפעילות מיועדת לקהל יעד מגוון- תלמידי תיכון, סטודנטים, צעירים ומבוגרים. צוות המחקר וההדרכה של הוועד למאבק ברצח עם מוכשרים להתאים כל תוכן לאוכלוסיית היעד.

ההרצאות מלוות בתמונות וסרטונים נדירים.

כתבות נוספות