חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2019, כללי

"בשם החיים" – תערוכה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

7 במאי 2019

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום רגיש במיוחד המערבב עצב, אבדן ושכול לתוך שמחת העצמאות.

אנחנו בוחרים לזכור מתוך מחויבות לחברה ישראלית טובה וצודקת. "במותם ציוו לנו את החיים" אינה יכולה להיות סיסמא ריקה. היא דורשת מאתנו למלא את הציווי ואת המחויבות הבלתי מתפשרת לחיים של צדק, משמעות, ובעיקר הקמת חברת מופת. בדיוק כמו הנופלים שחירפו נפשם בכדי שאנו נוכל לחיות במדינתנו העצמאית מסרו את הדבר היקר ביותר הניתן לאדם, את החיים.

"בשם החיים"

"דווקא אלה מבנינו, המוכנים כיום למסור את כל ישותם בעד העניין יצטערו אף על כל אחד שעשו לשם כך, אם נצליח רק לכונן חברה חדשה ולא גם חברה צודקת יותר" (הרצל)

משפט מכונן זה של הרצל, מהקונגרס הציוני השני לפני 120 שנים, מקבל משמעות מצמררת כשאנו בוחנים אותו ביחס לכך שעד היום אנו מונים את נפילתם של 23,646 חללים במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

היום בישראל 2018 עת מלאו למדינתנו 70 שנה, אנו זקוקים יותר מכל לחידוש האמון, חידוש האמון בין המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן בהגנת המולדת לבין החברה הישראלית ומדינת ישראל, חידוש האמון והמחויבות ליצירת חברת מופת הראויה לנפילת החללים.

בשם החיים

האמון, הוא הדבק היחידי שבו טמון הסיכוי שמשפחות ישראליות ישלחו את ילדיהן לשרות המדינה, כחלק מהבחירה לחיות כאן בארץ הזו ולהיות חלק מרקמה חברתית המחויבת ליצירת החברה הטובה.

אין ספק, שיום הזיכרון טומן בחובו, רגישות מיוחדת למשפחות השכולות, לאובדן לשכול ולכאב, אך בדיוק מהסיבה הזו אנו נדרשים לחדש ולחזק את ברית האמון ליצירת חברה הראויה נפילתם של הבנים והבנות בעבור עצמאותנו.

ניסיון לחידוש האמון הזה מתקיים במפעל "זר לנופל" אותו מקיימת תנועת הנוער העובד והלומד במשך למעלה משלושה עשורים, במבצע "זר לנופל" מחלקת התנועה עשרות אלפי זרים להניח על קבריהם של הנופלים. במעשה זה בחרה התנועה לחזק ולחדש את הברית בין המשפחות השכולות לחברה הישראלית.

חניכי הנוער העובד והלומד במבצע "זר לנופל"

כהמשך למפעל "זר לנופל" החלטנו בתנועת דרור ישראל להוציא תערוכה שתהווה ניסיון לעצב ולשוחח על המשמעות של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ועל חידוש האמון הכל כך חיוני לנו.

להזמנת התערוכה: יותם- 0546862726

כתבות נוספות