לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2017, כללי, ניוזלטר, עמוד ראשי, פעילות חינוכית, פעילות ציבורית

מפעל אוהלי הזכור לזכר ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל

22 באוקטובר 2017
נקודה

בשנת 2005  החלו חברים בתנועת דרור ישראל ובתנועת הנוער העובד והלומד את מפעל 'אוהל זכור' כשהציבו תערוכה ניידת לציון רצח יצחק רבין בכיכר בעת העצרת. התערוכה משכה אליה מבקרים רבים והיא הוצבה באוהל מאולתר במרכז הכיכר. 12 שנים אחרי ולמעלה מחצי מיליון מבקרים מפעל אוהלי הזכור הוא כבר תרבות, הוא מקום להיזכר בו. אוהלי הזכור הפכו להיות חלק ממחזור הדם של היישובים והערים בהם הם נמצאים. האוהל פתוח כ3-4 ימים מלאים ומארח תלמידים, סטונדטים, חיילים , צעירים ומבוגרים. מתארחים בו פאנלים, הרצאות, הופעות והצגות ובמרכזו מוצבת אותה תערוכה.

מדריכי דרור ישראל נפגשים עם הציבור
נפגשים ציבורים מכלל גווניה של החברה הישראלית

השנה יפעלו מספר שיא של אוהלים: כ- 40 אוהלי זיכרון בכל רחבי הארץ וגם בעולם היהודי בעולם. התערוכה עוסקת בחייו של רבין, באווירה הציבורית וההסתה שקדמה לרצח, בימי הרצח הנורא , מתמודדת עם סוגית ההסתה כלפי כלל המנהיגים מכלל המחנות הפוליטיים ונוגעת בסוגיות אקטואליות היום. וזה אולי העיקר: אוהלי הזכור נוגעות בסוגיות שנוגעות לכולנו היום – התמודדות עם האלימות וההסתה, היכולת לחיות כאן יחד, הנכונות לקבל דעות אחרות, האפשרות לחיות כשיש מחלוקות ועוד – אוהלי הזכור יוצרים שיח אזרחי חשוב מאין כמוהו למרקם החיים של החברה הישראלית. אוהלי הזכור הם חלק מהניסיון של תנועת דרור ישראל ליצור שיח עם כלל הגוונים בחברה הישראלית בנושא גבולות הדמוקרטיה והיכולת לשמור על הדמוקרטיה ביחד.

תערוכת אוהל זכור בנען

שאלה מרכזית שנשאלת במפעל אוהלי הזכור היא "איזו מדינת ישראל אנחנו רוצים?". שאלה שמבוססת על נאום של יצחק רבין ז"ל משנת 93'. תוך כדי התערוכה והדילמות שעולות בה, מנסים לתת מענה המשתתפים בדרכים שונות. דרך המפגש באוהלים מתאפשר לבני הנוער, לצעירים ולמבוגרים, בני ובנות כל העדות המגזרים השונים והדתות להיפגש, ללמוד ולשוחח על חברה ישראלית יהודית ודמוקרטית הוגנת וטובה יותר.

עופר יוסף, חבר תנועת דרור ישראל, שאחראי על אוהלי הזכור בתל אביב כבר יותר מ-5 שנים, "אחד הדברים החשובים ביותר שהאוהל נותן זה שיש מקום לדבר ולהיפגש, משהו שבונה חברה אזרחית חזקה מלמטה, שמייצר חוויה שדמוקרטיה זה לא רק פתק בקלפי. האוהל נותן כלים מעשיים שאח"כ אפשר להשתמש בהם."

קבוצת תלמידים באוהל זכור בתל אביב

עדן חן, מרכזת את אהל הזכור בעפולה ב-7 השנים האחרונות, "האוהל הוא דבר שקשה מאד לעשות. צריך אומץ וצריך להאמין שסיפור הרצח הוא הסיפור של החברה הישראלית כולה. מדריך באוהל צריך להצליח לפגוש את המשתתפים מתוך אהבה לחברה הישראלית. זה מפגש שהוא קשה אבל גם נותן הרבה תקווה להמשך השנה".

אוהלי הזכור יפתחו בימים שלאחר אירוע האסיפה הישראלית שמקיימת קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", באסיפה הישראלית השנה יתקיימו מעגלי שיח בנושאים השנויים במחלוקת בחברה הישראלית: היחס לשבת, היחס למיעוטים ואלימות ברשת. אנחנו מאמינים שהחבירה של שני המפעלים הללו אחד לשני יכולה ליצור חבה אזרחית פעילה, משוחחת, מתווכחת ומעצבת את השיח בחברה הישראלית.

האוהל נותן תקווה לחברה ישראלית טובה יותר

הציבור מוזמן
לפרטים נוספים לחצו על אוהל הקרוב אליכם

אשדוד, אשקלון, באר שבעגבעתיים, גזר, חיפה, טבריה, ירושלים, כרמיאל, מבשרת ציון, מכללת אורנים, מכללת בית ברל, מכללת גליל מערבי, מכללת ספיר, מכללת תל חי, מצפה רמון, עכו, עמק חפר, עמק יזרעאל, עפולה, ראשון לציון, רחובות, רמת נגב, שדרות, תל אביב.

קו כחול

כתבות נוספות